Privacyverklaring

Persoonsgegevens

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening verwerkt ten behoeve van haar dienstverlening persoonsgegevens in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie kunnen verschaffen over een identificeerbare natuurlijke persoon.

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening gebruikt naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres om contact op te kunnen nemen. Hiernaast gebruikt Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening alle aan haar beschikbaar gestelde, aan haar verstrekte (financiële en persoonlijke) of door de wet verplichte gegevens ten behoeve van haar dienstverlening.

Grondslag van de verwerking

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening moet het gebruik van persoonsgegevens kunnen baseren op de AVG. Op grond van deze wet en de daarin opgenomen vrijstellingen is het onder meer toegestaan deze gegevens te verwerken ten behoeve van financiële of juridische dienstverlening.

Uit de AVG volgt dat Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening de Autoriteit Persoonsgegevens “onverwijld in kennis stelt van een inbreuk op de beveiliging die leidt tot de aanzienlijke kans op ernstige nadelige gevolgen dan wel ernstige nadelige gevolgen heeft voor de bescherming van persoonsgegevens”.

Verantwoordelijke

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening is veelal de zogeheten verantwoordelijke in de zin van de AVG. Dit houdt in dat Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening beslist welke persoonsgegevens worden verwerkt, met welk doel dat gebeurt en op welke manier.

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening is er verantwoordelijk voor dat persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG en op behoorlijke en zorgvuldige wijze worden verwerkt.

Beveiliging persoonsgegevens

De AVG verplicht Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening om passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om het verlies van persoonsgegevens of onrechtmatige verwerking tegen te gaan.

Bewaartermijn persoonsgegevens

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening bewaart de aan haar ter beschikking gestelde persoonsgegevens twee jaar, tenzij de wet of beroepsregels hiervoor een andere termijn stellen.

Cookies

Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening gebruik alleen functionele cookies. Wij gebruiken geen Analytische of tracking cookies waarmee persoonsgegevens worden verzameld door ons of door derden.

Privacy rechten

U heeft recht op inzage in uw persoonsgegevens en het recht om correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens te vragen.

Als u wilt weten welke persoonsgegevens Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening van u heeft verwerkt, kunt u een schriftelijk inzageverzoek doen. Blijkt dat de gegevens onjuist, onvolledig of niet relevant zijn? Dan kunt u een aanvullend verzoek doen om uw gegevens te laten wijzigen of aan te vullen.

Wijzigingen privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de verklaring. We raden u daarom aan deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u op de hoogte blijft van wijzigingen.

Inzage en wijzigen van gegevens

Vragen over ons privacy beleid of vragen over inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) persoonsgegevens kunt u te allen tijde richten aan Kicken & Hummel Administratieve- en fiscale dienstverlening via het e-mailadres: info@kickenhummel.nl.